بهترین باشگاه های ورزشی شیراز

شما لیست بهترین باشگاه های ورزشی شیراز را مشاهده می کنید، جهت دریافت اطلاعات کامل تر شامل تصاویر، آدرس، شماره تلفن، ساعت کار، نظرات و امتیازات کاربران و … بر روی نام باشگاه ورزشی مورد نظر خود در پایین کلیک نمایید.

توجه :
لیست بهترین باشگاه های ورزشی شیراز هر روز بروز رسانی می گردد.

 ( آخرین بروز رسانی فرودین ماه 1403 )

برای دسترسی همیشگی به این اطلاعات اپلیکیشن راهنمای مشاغل فارس را از آدرس زیر نصب نمایید.

>> مشاهده ادامه لیست بهترین باشگاه های ورزشی شیراز… <<


شما نیز اگر مدیر باشگاه ورزشی در شیراز هستید و
تمایل به قرار گرفتن در لیست بالا را دارید بر روی گزینه
>> ثبت کسب و کار <<<
کلیک نمایید و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما به شماره
32360000 071
تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید علاوه بر لیست باشگاه های ورزشی شیراز ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

بهترین باشگاه های ورزشی شیراز

راهنمای انتخاب بهترین باشگاه های ورزشی در شیراز

باشگاه ورزشی یا جیم به سالن های ورزشی گفته می‌ شود که افراد با هدف هایی مثل رسیدن به ‌تناسب اندام، کم کردن وزن و یا تفریح و گذراندن اوقات فراغت به باشگاه‌ های ورزشی مراجعه می کنند.

زمانی که می‌خواهید بدن زیبایی بسازید انتخاب باشگاه از اولویت زیادی برخوردار است. احتیاج دارید تا از انتخابتان خوشحال باشید، چرا که در دراز مدت بر نحوه‌ی تمرینات شما تأثیرگذار است. طبیعتا شما باید انتخابی کنید که با آن راحتید، و در نهایت باشگاهی را برگزینید که هر جلسه‌ ی تمرینی که در آن می‌گذرانید برایتان لذت بخش باشد.

اگر ساکن شهر شیراز هستید و به دنبال تحرک و فعالیت هستید و اگر دوست دارید در باشگاه های شیراز به فعالیت‌ های ورزشی بپردازید، مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس در این مطلب شما را با باشگاه های ورزشی آشنا کرده و سپس با تهیه لیست بهترین باشگاه های ورزشی شیراز به شما در انتخاب هر چه بهتر باشگاه و مجموعه ورزشی مورد نظرتان کمک می کند.

 

نقش ورزش و تأثیر آن در سلامت بدن

چنانچه ورزش در زندگی الزام خود را پيدا کند و برای آن برنامه ریزی کنیم، انواع بیماری ها و مشکلات ناشی از کم تحرکی از بین رفته و رنگ می بازد.

ورزشکار به طور معمول سيگار نمی کشد، غذای سالم برای ورزشکارمهم است وآرامتر از دیگر افراد جامعه می باشد، انرژی را در باشگاه صرف می کند و به ندرت عصبانی می شود .

ورزش سبب زیاد شدن عضلات بدن می گردد.

تمرين مرتب سبب بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و از چاقی پیشگیری میکند.

ورزش روند پیری را کاهش می دهد و سبب بوجود آمدن بدنی زیبا و تناسب اندام می شود .

از بیماری هایی نظیر پوکی استخوان در میان سالی جلوگیری می کند.

ورزش از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کرده و سبب بالا رفتن اعتماد به نفس و پیشگیری و درمان افسردگی می گردد.

با توجه به فوایدی که ذکر شد باید به فرهنگ ورزش همگانی در جامعه و فراگیر شدن آن توجه بیشتری نمود. اگر افراد جامعه سالم و شاد باشند در پی آن روند توسعه در آن جامعه ، سريعتر اتفاق خواهد افتاد.

 

باشگاه و مجموعه ورزشی در شیراز 

هر باشگاه ورزشی باید حداقل دارای یکسری امکانات و خدمات رفاهی باشد. برخی از باشگاه های شیراز با افزایش امکانات و خدمات خود سعی می کنند تا این تسهیلات رفاهی را در بهترین حالت خود مهیا کرده

تا بتوانند ورزشکاران بیشتری نسبت به رقبای خود جذب کنند.

به دلیل استقبال شهروندان شیراز از فعالیت های بدنی و ورزش، تعداد زیادی باشگاه ورزشی در شیراز مشغول به فعالیت هستند که تجهیزات لازم را برای انواع رشته های ورزشی فراهم کرده اند.

 

پرطرفدارترین رشته های ورزشی در مجموعه های ورزشی شیراز 

– آمادگی جسمانی: یکی از ورزش های پایه جهت آماده سازی ورزشکاران هر رشته ورزشی می باشد. این ورزش باعث جذب اکسیژن کافی جهت فعالیت های طولانی، داشتن قلب قوی جهت رساندن خون کافی در هنگام فعالیت های سنگین و طولانی مدت می گردد.

– ایروبیک: مجموعه از حرکات قانونمند با ضرب آهنگ دار که معمولا در نظام هوازی انجام می شود. این ورزش آرامبخش بدون مسکن است و ایجاد روحیه و نشاط می کند و می تواند تپش قلب را افزایش دهد.

فیتنس: ترکیبی از روش های مختلف آمادگی جسمانی است که در آن، هم به شکل مشابه و هم به صورت منحصر به فرد از تمرینات متنوع استفاده می شود. ورزشکاران می آموزند که از هر امکاناتی جهت تمرین های خود استفاده بهینه کرده و محدود به شرایط و تجهیزات خاص نباشند.

– بدنسازی و پرورش اندام: انجام یک سری تمرینات بدنی با وسیله و دستگاه های گوناگون به طرق مختلف که با کمک تغذیه اصولی و علمی، آمادگی جسمانی فرد را رشد داده و تاثیرات بسیار مطلوبی بر توانایی های بدنی فرد برجا می گذارد این ورزش هم قدرتی و هم استقامتی می باشد.

– تی آر ایکس: در این ورزش افراد با استفاده از بندهایی که به سقف یا دیوار بسته شده است تمریناتی را که بر پایه وزن بدن و تعادل می باشد اجرا می کنند.

– یوگا: ورزش جسمی و روانی می باشد. هدف یوگا هماهنگی بین ذهن و جسم و روح است یوگا کمک می کند تا از وضعیت بدن خود آگاه شوید. بدن را انعطاف پذیر می کند و به شما کمک می کند تا در لحظه استرس، آرامش خود را حفظ کنید.

– پیلاتس: تمرینی است از حرکات کنترل شده که بین بدن و مغز هماهنگی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد.

– دفاع شخصی: به مجموع حرکات و مهارت هایی گفته میشود که شخص برای دفاع و حراست از خود یا دیگران به کار میبندد. یادگیری این ورزش برای تمامی افراد توصیه میشود چرا که دفاع از خود در هر شرایطی میتواند خوب و حافظ انسان باشد.

– بدمینتون: ورزش فیزیکی است که احتیاج به حرکت سریع و ضربه زدن محکم به توپ در بازی های طولانی در کمترین زمان دارد، بنابراین باید متوجه باشید که در هر ضربه ای که به توپ می زنید قسمت های زیادی از بدن شما باید هماهنگ شوند تا ضربه به طور موثر زده شود.

– بسکتبال: یک ورزش گروهی و هیجان آور است که در آن بازیکنان باید دارای سرعت عمل و حرکت بسیار باشند. خصوصیاتی چون آمادگی جسمانی، همکاری، گذشت، سرعت، دقت و همچنین ابتکارات و نبوغی که ورزشکاران از خود بروز می دهند این بازی را لذت بخش می نماید.

– والیبال: ورزشی تیمی و بسیار مهییج است که موجب افزایش جذب اکسیژن در بدن شده، کارایی قلب و قدرت عضلانی افزایش یافته و باعث از بین بردن چاقی می شود. از مزایای آن: افزایش روحیه همکاری و نوع دوستی، افزایش و بهبود تحمل بدن در هنگام تمرین، کاهش فشار خون، افزایش کارایی قلب از طریق خون پمپ شده در یک ضربان و افزایش حداکثر جذب اکسیژن می باشد.

 

بهترین باشگاه ورزشی شیراز 

باشگاه ورزشی تاثیر بسزایی بر تمرینات و فعالیت‌های ورزشی شما دارد. از این رو انتخاب بهترین باشگاه ورزشی برای انجام تمرینات، بسیار مهم است. هنگام انتخاب باشگاه، باید از ویژگی‌های یک باشگاه ورزشی خوب اطلاع کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را جهت انجام فعالیت‌های ورزشی خود انجام دهید. در هنگام انتخاب باشگاه به این نکته باید کاملا دقت شود که باشگاه ورزشی خود را تنها بر اساس معیار‌هایی مثل هزینه حق عضویت ماهیانه یا مکان آن انتخاب نکنید و عواملی نظیر امکانات باشگاه ورزشی و مواردی از این قبیل که در ادامه توضیح خواهیم داد را در آن دخیل سازید. هدف شما از رفتن به باشگاه کسب نشاط، سلامتی و تندرستی است، بنابراین برای به دست آوردن این موارد حتما نیاز است جایی ورزش کنید که بعد از مدتی دلزده نشده و مجبور نباشید باشگاه را رها کنید.

 

ویژگی های یک باشگاه ورزشی خوب در شیراز

 تمیزی محیط باشگاه ورزشی

تمیزیِ باشگاه، ممکن است در نگاه اول مشخص نباشد، پس چشم ‌هایتان را باز نگه دارید و مطمئن شوید که روی هر دستگاه حوله تمیزی برای خشک‌ کردن آن باشد.
همچنین دقت داشته باشید که کارکنان مراقب تمیزی محیط باشند. بهتر است که سری هم به رختکن و دوش‌ها بزنید، به‌ خصوص اگر می ‌خواهید از این قسمت‌های باشگاه استفاده کنید.

– زمان ‌بندی کلاس های باشگاه

برنامه زمانی باشگاه و زمان کلاس‌ ها را از کارکنان بپرسید. مطمئن شوید کلاسی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، با برنامه‌ ریزی زمانی شما هماهنگی داشته باشد.

– کارکنان و مربیان باشگاه

کارکنان باشگاه باید مؤدب و حامی شما بوده و در همه حال آمادگی پاسخ‌ گویی به شما را داشته باشند همچنین اگر در هنگام استفاده از دستگاه ‌ها دچار مشکلی شدید راهنمای شما باشند.

پیش از انتخاب باشگاه، در مورد کارت مربی ‌گری و گواهی ‌نامه کارکنان نیز از آن‌ها پرسش‌هایی داشته باشید.

– اعضای باشگاه

شما باید در محیط باشگاه احساس راحتی و آرامش داشته باشید تا بتوانید تمریناتتان را با تمرکز بیشتری انجام دهید همچنین به این نکته توجه داشته باشید که باشگاه انتخابی ‌تان زیاد شلوغ نباشد.

– وسایل ورزشی و تجهیزات باشگاه

نگاهی به اطراف باشگاه بیندازید تا مطمئن شوید همه دستگاه‌های بدنسازی مورد نیازتان به تعداد کافی وجود داشته باشد؛ برای مثال اینکه تجهیزات ورزش ‌های هوازی کم نباشد.

مطمئن شوید که نحوه کار با هر دستگاه روی آن نصب شده باشد، یا کارکنان باشگاه آماده کمک به شما باشند همچنین مراقب دستگاه‌های خراب و قدیمی باشگاه باشید زیرا ممکن است این قضیه برای شما دردسرساز شود.

 

به یاد داشته باشید که تا از باشگاه‌  مورد نظرتان بازدید نکرده اید و مطمئن نشده اید که انتظارات شما را برآورده می‌ کند و قیمت مناسبی دارد، ثبت نام نکنید. مرکز اطلاعات مشاغل استان فارس با تهیه لیستی از بهترین باشگاه های ورزشی در شیراز به همراه آدرس، شماره تماس و سایر اطلاعات به شما همشهریان عزیز در انتخاب یک باشگاه ورزشی مناسب که عاملی کلیدی برای کاهش وزن، تناسب اندام و داشتن زندگی سالم است، کمک می کند.

 

لیست بهترین باشگاههای ورزشی شیراز در زیر برای شما بصورت کامل فراهم شده است ، جهت مشاهده توضیحات بیشتر شامل شرح کامل خدمات ، ساعت کار و نظرات کاربران بر روی لیست پایین کلیک کنید.

 

>> مشاهده لیست کامل از بهترین باشگاه های ورزشی شیراز <<


همچنین می توانید علاوه بر لیست باشگاه های ورزشی شیراز
 ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

 

 

مقاله از : مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس

 

error: