بهترین آجیل و خشکبار فروشی های شیراز

شما لیست بهترین آجیل و خشکبار فروشی های شیراز را مشاهده می کنید، جهت دریافت اطلاعات کامل تر شامل تصاویر، آدرس، تلفن، ساعت کار، نظرات و امتیازات کاربران و … بر روی نام آجیل فروشی مورد نظر خود در پایین کلیک نمایید.

توجه :
لیست بهترین آجیل و خشکبار فروشی های شیراز هر روز بروز رسانی می گردد.

 ( آخرین بروز رسانی فرودین ماه 1403 )

برای دسترسی همیشگی به این اطلاعات اپلیکیشن راهنمای مشاغل فارس را از آدرس زیر نصب نمایید.

>> مشاهده ادامه لیست بهترین آجیل و خشکبار فروشی های شیراز… <<


شما نیز اگر مدیر آجیل و خشکبار فروشی در شیراز هستید و
تمایل به قرار گرفتن در لیست بالا را دارید بر روی گزینه
>> ثبت کسب و کار <<<
کلیک نمایید و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما به شماره
32360000 071
تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید علاوه بر لیست فروشگاه های آجیل و خشکبار شیراز ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

راهنمای انتخاب بهترین آجیل و خشکبار فروشی های شیراز

اگر هوس آجیل و خشکبارکرده اید و به دنبال یک آجیل فروشی با کیفیت در شیراز هستید، مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس در این مقاله سعی بر این دارد که شما را با نحوه انتخاب بهترین خشکبار فروشی شیراز آشنا کند.

آجیل چیست؟
آجیل
یک واژه عمومی است که البته تعریف آن در بین گیاه شناسان و مردم عامه متفاوت است. در تعریف علمی، آجیل به میوه خشک با دانه ی درون آن اطلاق می شود که دیواره تخمدان آن سخت شده باشد.
بر اساس این تعریف گردو، بادام، بادام هندی، فندق، شاه بلوط، چلغوزه، پیکن (نوعی آجیل شبیه گردو)، ماکادمیا و آجیل برزیلی و نارگیل در گروه آجیل ها قرار می گیرند.

با توجه به تعریف علمی، بادام زمینی آجیل نیست و در حقیقت عضوی از خانواده بنشن است.
البته بادام زمینی به دلیل شباهت های فراوانی که از نظر ارزش غذایی و ساختاری به آجیل ها دارد، با این گروه مورد بررسی قرار می گیرد. اما عامه مردم به بیشتر تنقلاتی که در فروشگاه های آجیل و خشکبار یافت می شود، آجیل می گویند و از این رو خوراکی هایی مثل کنجد، مغز تخمه آفتابگردان، مغز تخمه کدو، برگه زردآلو، سویا و خرما را نیز در سبد آجیل قرار می دهند؛ از سوی دیگر نارگیل را یک میوه می دانند. اما بد نیست بدانید که بعضی از این خوراکی ها در واقع میوه خشک هستند مثل برگه زردآلو، کشمش، انجیر، توت و…، برخی دیگر دانه محسوب می شوند مثل مغز تخمه و کنجد، و بعضی نیز جزو حبوبات طبقه بندی می شوند مثل سویا.

 انواع آجیل موجود در خشکباری های شیراز:
– آجیل شور:  به ‌طور معمول از تخمه‌‌ کدو، تخمه ژاپنی، مغز بادام، مغز فندق و غیره تشکیل می‌شود؛ این نوع از آجیل بیشتر در عید نوروز استفاده میشود.

– آجیل شیرین: این آجیل از مغز گردو، کشمش، بادام و سایر مواد مغذی تشکیل می‌شود؛ گرچه محبوبیت آجیل شور را ندارد، ولی به دلیل داشتن گردو و سایر مغزهای مغذی، خواص بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارد.

– آجیل مشکل ‌گشا: بیشتر نقش آیینی و مذهبی دارد؛ برای برآورده شدن آرزوها و یا خوش ‌شانسی استفاده می‌شود و از ترکیب مغزها، توت خشک، نخودچی و نقل‌ تشکیل می‌شود.

– آجیل چهار مغز: معمولاً از ترکیب مغز بادام، پسته، فندق و بادام هندی تشکیل می‌شود اما می‌تواند مغزهای مختلفی داشته باشد.

– آجیل‌ های وارداتی: این‌ روزها در آجیل‌ فروشی‌ها و فروشگاه های عرضه‌ کننده خشکبار، آجیل‌های هندی، تایلندی و ژاپنی هم پیدا می‌شود که به خاطر تنوع رنگی و طعم تندشان مشتریانی هم برای خودشان دست و پا کرده‌اند. در این نوع آجیل‌ها انواع رشته، ذرت، نخود و باقلا هم پیدا می‌شود.

فواید آجیل و خشکبار
پژوهش‌های جدید نشان داده آجیل جدا از طعم خوب و نقش آیینی و گاهی مذهبی، خواص و فواید زیادی برای بدن دارد.
مطالعات نشان داده است که در هر دو گروه زنان و مردان مصرف آجیل باعث کاهش وقوع بیمار قلبی و سنگ صفرا و در زنان باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت عنوان شده است. شواهد دیگری به شکل محدودتری اثرات مثبت آجیل بر فشار خون بالا، سرطان و التهاب را نشان می‏دهد.

مطالعات همواره نشان داده است که مصرف آجیل (حتی در مورد رژیم‏های غذایی سالم) منجر به کاهش کلسترول خون می‏شود. یافته‏ های جدید اثرات مفید آجیل بر روی استرس اکسیداتیو، التهاب و واکنش پذیری عروقی را نشان داده است.

آجیل چهار مغز در مقایسه با دیگر انواع دانه‏ های خوراکی بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد و بنابراین متخصصان بر استفاده از آن در طول شبانه روز (هفت عدد در روز) توصیه می‏کنند.
از نظر طب سنتی، مواد غذایی سرد عامل ایجاد انواع بیماری‏ها در انسان است، از این رو استفاده از مواد غذایی گرم از جمله آجیل که دارای خواص گرم و خشک است برای تقویت اعصاب، تقویت رحم، و بیماری های گوارشی تاکید بسیار شده است.

آجیل منبع غنی از این مواد غذایی است: 

  • اسید چرب امگا ۳
  • چربی تک غیراشباع و چربی چند غیراشباع
  • فیبر غذایی
  • ویتامین آ، ب و ای
  • مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن)
  • استرول‌های گیاهی
  • آرجنین

میوه‌ خشک چیست؟
میوه‌ خشک میوه‌ای ا‌ست که درصدی از حجم و مقدار زیادی از آب خود را طی فرایند خشک کردن از دست می‌ دهد. این خوراکی خوشمزه که خیلی از مردم آن را چیپس میوه و متخصصین تغذیه آن را قند سالم می ‌خوانند، یکی از سالم ‌ترین و مطبوع ‌ترین تنقلاتی‌ ست که امروزه به ‌جای میان ‌وعده‌های ناسالم توصیه می‌شود.


فواید میوه‌ خشک چیست؟
آب و رطوبت میان ‌بافتی در خوراکی‌ ها، مهم ‌ترین عامل فاسد شدن در آن‌هاست؛ و میوه ‌خشک به دلیل از دست دادن این آب میان‌ بافتی، نسبت به میوه‌های تازه، قابلیت حفظ و نگهداری بالاتری دارد؛ آن هم در حجمی کم‌ تر و در فضایی خارج از یخچال.
یکی از مهم‌ترین فواید میوه ‌خشک این است که با وجود از دست دادن آب، ارزش غذایی خود را حفظ می‌کند و منبعی سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین است و همچنین هضم بسیار آسانی دارد. به همین دلیل برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، مصرف آن بهترین گزینه از میان سایر خوراکی‌ های قندی ا‌ست.
یکی از نکات قابل توجه این است که تولیدکنندگان میوه‌ خشک برای تولید آن حتما از میوه‌های رسیده و سالم استفاده می‌کنند، چرا که میوه‌های لک دار، نرسیده یا فاسد شده، در صورت خشک شدن طعم و عطر خوبی نخواهند داشت.

شیوه نگهداری آجیل
آجیل خام را می توان در شرایط سردخانه از ۱ تا ۲ سال نگهداری نمود. ولی آجیل بو داده شده را بهتر است به سرعت و طی چند هفته استفاده نمایید. آجیل را نباید در رطوبت و گرما نگهداری نمود. چرا که رطوبت و گرما احتمال رشد قارچ ها را بالا می برد و باعث خراب شدن آجیل می شود.
چنانچه آجیل مصرفیتان زیاد آمده است، می توانید آن ها را داخل ظرف های دربسته بگذارید و برای ۶ ماه درون یخچال و تا ۱ سال در فریزر نگهداری نمایید. اگر شما آجیل را از پوستش جدا کنید، در مکان خشک و خنک بیشتر از ۲ هفته تازه باقی نمی ماند. هرچند توصیه ما این است که آجیل را بصورت تازه از  خشکبار فروشی های شیراز خریداری کنید.

یکی از محبوب‌ ترین آیتم ‌های پذیرایی که از گذشته و به‌ صورت ثابت در همه مهمانی‌ ها بوده است، آجیل و خشکبار است. انواع آجیل را به ‌صورت خام و شور متناسب با ذائقه ‌ی مهمانانتان می‌توانید از فروشگاه های آجیل و خشکبار در شیراز خریداری کنید.

 مرکز اطلاعات مشاغل استان فارس با در اختیار گذاشتن لیستی از بهترین فروشگاه های آجیل و خشکبار در شیراز به همراه آدرس، شماره تماس و سایر اطلاعات به شما همشهریان عزیز در خرید مرغوب ‌ترین انواع مغز و خشکبار از فروشگاه های آجیل و خشکبار در شیراز کمک می کند.

لیست بهترین آجیل و خشکبار فروشی های شیراز در زیر برای شما بصورت کامل فراهم شده است ، جهت مشاهده توضیحات بیشتر شامل شرح کامل خدمات ، ساعت کار و نظرات کاربران بر روی لیست پایین کلیک کنید.

 

>> مشاهده لیست کامل از بهترین آجیل و خشکبار فروشی های شیراز <<


همچنین می توانید علاوه بر لیست 
خشکبار فروشی های شیراز ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

 

 

مقاله از : مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس

 

error: