بهترین عرقیات و ترشیجات شیراز

شما لیست بهترین فروشگاه های عرقیات و ترشیجات شیراز را مشاهده می کنید، جهت دریافت اطلاعات کامل تر شامل تصاویر، آدرس، تلفن، اینستاگرام، ساعت کار، نظرات و امتیازات کاربران و … بر روی نام فروشگاه عرقیات و ترشیجات مورد نظر خود در پایین کلیک نمایید.

توجه :
لیست بهترین فروشگاه های عرقیات و ترشیجات شیراز هر روز بروز رسانی می گردد.

 ( آخرین بروز رسانی بهمن ماه 1402 )

برای دسترسی همیشگی به این اطلاعات اپلیکیشن راهنمای مشاغل فارس را از آدرس زیر نصب نمایید.

>> مشاهده ادامه لیست بهترین عرقیات و ترشیجات شیراز… <<


شما نیز اگر مدیر فروشگاه عرقیات یا ترشیجات در شیراز هستید و
تمایل به قرار گرفتن در لیست بالا را دارید بر روی گزینه
>> ثبت کسب و کار <<<
کلیک نمایید و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما به شماره
32360000 071
تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید علاوه بر لیست عرقیات و ترشیجات شیراز ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

راهنمای انتخاب بهترین عرقیات و ترشیجات در شیراز

برای آشنایی به چگونگی انتخاب بهترین عرقیات و ترشیجات در شیراز با این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس همراه باشید و در آخر بهترین فروشگاه های عرقیات و ترشیجات شیراز را به شما معرفی کنیم.

عرقیات در شیراز:
عرقیات یکی از پرمصرف ‌ترین شکل‌های استفاده از گیاهان است. امروزه در ایران بیش از ۴۰ نوع گیاه وجود دارد که عرق‌ گیری شده و به صورت طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خواص عرقیات گیاهی شیراز:
از معمول ترین خواص درمانی عرقیات گیاهی شیراز می توان به خاصیت ضد درد، ضد میکروب، ضد انگل، ضد قارچ، ضد اسپاسم و آنتی اکسیدانی آنها اشاره کرد. همچنین به دلیل آنکه عرقیات طبی درواقع رایحه، عطر یا اسانس گیاهانی می باشند که آن را به آب اضافه می نمایند داروهای معطری می باشند که رایحۀ آنها می تواند گیرنده های عصبی بویایی را تحریک نموده و بر روند ساخته شدن هورمون ها، حرارت بدن، سوخت و ساز بدن، سطح هورمون های استرس و جنسی، سامانه دفاعی بدن، افکار و رفتارهای عاطفی و جسمانی ما اثر بگذارند.

برخی از عرقیات موجود در عرقیات فروشی شیراز:
بهار نارنج: معطر، مقوی اعصاب و قلب، آرام بخش، ضد نفخ .
نسترن: تقویت قلب و اعصاب، رفع سردی، دفع کرم روده، درد معده، سنگ کلیه و اسهال.
عرق زنیان: ضد نفخ، درمان سوء هاضمه، ضد تهوع، خلط آور، مدر، ضد اسپاسم، رفع ترشی معده.
عرق اسطوخودوس :معطر، مقوی، آرام بخش، خواب آور ملایم، کاهش دهنده سرفه.
عرق رازیانه :مدر، ضد اسپاسم عضلات، مقوی قلب، درمان سوء هاضمه، افزایش دهنده شیر مادر.
عرق آویشن :هاضم غذا، محرک قوای رئیسه، ضد درد عادت ماهانه.
عرق شاتره : مقوی، تقویت کننده پوست، آرام بخش، ضد خارش، اشتها آور.
شربت سکنجبین :رفع عطش و گرما زدگی، دارای خواص سرکه سیب.
عرق شوید: طعم دهنده، معطر، نیرو دهنده، هضم کننده، مقوی معده، افزایش دهنده شیر مادر، درمان سوء هاضمه به ویژه در کودکان، رفع استفراغ، مسکن، مدر، کاهش دهنده چربی خون.
 آبلیمو: چاشنی، سرشار از ویتامین ث، ضد اسکوربوت، ضدعفونی کننده.
گلاب: مقوی اعصاب و قلب، پوست.
عرق بیدمشک: تقویت کننده قلب و معده، آرامبخش و خونساز، ضد سر درد و دردهای عضلانی.
عرق نعنا: معالج بواسیر، رفع اسهال و استفراغ معده.
عرق کاسنی: مقوی معده، تب بر، درمان بیماری های کبدی و کلیوی.
عرق چهار گیاه: ضد نفخ، رفع سوء هاضمه، ضد دل پیچه، مقوی معده.
عرق برگ بید: اثر قاطع ولی کند بر تبهای مداوم دارد، خواب آور، آرامش بخش، ضد یرقان.
عرق بابونه: صفرا بر، مدر، اشتها آور، قاعده آور.
عرق خارشتر: طبیعت سرد دارد، مدر قوی، تصفیه خون و کبد، سنگ کلیه و مثانه و سیاه سرفه.
عرق گاو زبان: مقوی، آرامش بخش، نشاط آور، درمان بیماری کلیه و مثانه.
عرق برگ چنار: بسیار سرد، تب بر، معالج تنگی نفس، چاق کننده، درمان اعصاب و رعشه.

در خرید و استفاده از عرقیات شیراز به نکات زیر توجه کنید:
1- هرچه آب به کار رفته در عرقیات بیشتر باشد اثراتشان ضعیف تر بوده که این خود نشان دهنده بی کیفیتی و تقلبی بودن آن هاست.
2- نگهداری طولانی مدت و نامناسب عرقیات منجر به تبخیر و جدا شدن اسانس آن ها گشته و به این ترتیب اثر درمانی نخواهد داشت. لذا از ورود هوا به داخل آن ها جلوگیری کرده و آن ها را در یخچال و در ظروف شیشه ای نگهداری نمایید.
3- در هنگام خرید عرقیات به تاریخ مصرف و شماره بهداشت آن ها توجه نمایید. محصولی که استریل و بهداشتی نباشد قارچ و کپک در آن رشد کرده و موجب تجزیه مواد مفید آن می شود. بر این اساس فرآورده حاصله خواص درمانی نداشته و می تواند منجر به بروز عوارض جانبی در مصرف کننده گردد.
4- در فصول گرم سال که در آن تعریق زیاد بوده و آب فراوانی از بدن دفع می شود از شربت ها یا نوشیدنی هایی که در آن ها از عرقیات خصوصاً بهارنارنج، بیدمشک، گلاب و کاسنی به کار رفته استفاده نمایید تا از طریق بهره مندی از خواص تغذیه ای مفید آن ها بتوانید به بدنی سالم و به دور از هرگونه سموم و مواد زاید دست یابید.

چرا روی بطری برخی از عرقیات عنوان «دوآتشه» قید شده است؟
از تقطیر اسانس ریشه، پوست یا گلبرگ گیاهان طبی در آب، عرقیات گیاهی حاصل می‌شود. حال اگر این عرق را دوباره تقطیر کنند از مقدار آب آن کاسته شده و فرآورده دوآتشه به دست می‌آید که نوع مرغوب‌ تری از عرق بوده و مزه و بوی تند تری نسبت به عرقیات معمولی دارد. برای بهره بیشتر از خواص درمانی عرقیات گیاهی از انواع دوآتشه آن استفاده کنید. البته در مصرف این فرآورده هم زیاده‌ روی نکنید، چرا که اثرات ناگوار سردی و گرمی گیاه دامنتان را می‌گیرد.

ترشیجات در شیراز:
تُرشی یکی از چاشنی‌ ها به ویژه در آشپزی خاورمیانه و بالکان است. ترشی گذاشتن یکی از فرایندهای نگهداری طولانی میوه و سبزیجات است که خوراکی مورد نظر را درون محلول آب نمک یا سرکه با PH پایین و دارای حالت اسیدی قرار می دهند. اگر ماده خوراکی خود دارای آب کافی باشد، تنها افزودن نمک برای ساختن ترشی بس است.
ترشیجات یکی از خوردنی ‌های موجود در سفره ایرانیان، از زمان‌ های دور تا کنون جزو جدا نشدنی سفره کدبانوهای ایرانی بوده، انواع ترشیجات شامل هفت‌ بیجار، سیرترشی، ترشی لیته، ترشک، لواشک و…میشود.

فواید مصرف ترشی و ترشیجات در طب سنتی و مدرن:
– کاهش قند خون
سرکه برای تهیه ترشیجات به کار می رود. سرکه به خصوص سرکه سیب قند خون را کاهش می دهد و بعد از صرف غذا سبب کند کردن جذب کربوهیدرات ها شده و از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

– خواص تغذیه‌ ای
در تهیه ترشی ‌ها معمولا از سبزیجات و میوه ‌جات مفید و ارزشمند و با خواص تغذیه‌ ای خوب استفاده می‌شود. از آنجایی که در فرآیند تهیه آن‌ها حرارت وجود ندارد، پس خواص تغذیه ‌ای آن‌ها تا حدی حفظ می‌شود. از طرفی فرآیند ارزشمند تخمیر در اثر فعالیت باکتری‌های لاکتوباسیل در تولید ویتامین‌های گروهB  نقش داشته و در واقع همانند پروبیوتیک‌ها عمل کرده و بر سلامتی دستگاه گوارش تأثیرگذار خواهد بود.
– متعادل کردن میزان اسید معده
ترشیجات جزو مهمترین غذاهای تخمیر شده هستند. غذاهای تخمیر شده با متعادل کردن میزان اسید معده و باکتری های روده به دستگاه گوارش بدن کمک می کنند و باعث می شوند روده مواد مغذی بیشتری را جذب کند. تخمیر طبیعی مواد غذایی، مواد مغذی را حفظ می کند و غذا را به شکل قابل هضم تر می شکند.

– جلوگیری از ابتلا به برخی از سرطان ها
ترشی خاصیت گندزدایی دارد. در فرآیند عمل آمدن ترشی و تخمیر آن مواد جدیدی مانند آنتی اکسیدان به وجود می آید که می تواند برای بدن مفید باشد و از برخی سرطان ها جلوگیری کند.

– کاهش چربی خون
مصرف ترشیجات به مقدار بسیار کم در کاهش چربی خون موثر است.

انواع ترشیجات و عرقیات موجود در عرقیات و ترشیجات فروشی شیراز:
– تمام عرقیات طبیعی و سنتی
– انواع شربت (نعنا، گل سرخ، بهار نارنج ، نسترن و..)
– انواع ترشیجات (ترشی کلم، لیته، بادمجان و …)
– انواع شوریجات
– انواع لواشک و ترشک
– سرکه سیب، ابلیمو، ابغوره
– رب گوجه
– و…

شهر شیراز دارای بهترین عرقیات و ترشیجات در کشور است. مرکز اطلاعات مشاغل استان فارس با تهیه لیستی از بهترین فروشگاه های عرقیات و ترشیجات در شیراز به همراه آدرس، شماره تماس و سایر اطلاعات، سعی دارد به شما همشهریان و مسافران عزیز در انتخاب عرقیاتی و ترشی فروشی مورد نظرتان کمک کند.

لیست بهترین فروشگاه های عرقیات و ترشیجات شیراز در زیر برای شما بصورت کامل فراهم شده است ، جهت مشاهده توضیحات بیشتر شامل شرح کامل خدمات ، ساعت کار و نظرات کاربران بر روی لیست پایین کلیک کنید.

 

>> مشاهده لیست کامل از بهترین  فروشگاه های عرقیات و تشریجات شیراز <<


همچنین می توانید علاوه بر لیست 
عرقیات و تشریجات فروشی های شیراز ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

 

منبع مقاله : ویکی پدیا فارسی

 

error: