بهترین فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز

شما لیست بهترین فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز را مشاهده می کنید، جهت دریافت اطلاعات کامل تر شامل تصاویر، آدرس، شماره تلفن، ساعت کار، نظرات و امتیازات کاربران و … بر روی نام فروشگاه مورد نظر خود در پایین کلیک نمایید.

توجه :
لیست بهترین فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز هر روز بروز رسانی می گردد.

 ( آخرین بروز رسانی فرودین ماه 1403 )

برای دسترسی همیشگی به این اطلاعات اپلیکیشن راهنمای مشاغل فارس را از آدرس زیر نصب نمایید.

>> مشاهده ادامه لیست بهترین فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز… <<


شما نیز اگر مدیر فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی در شیراز هستید و
تمایل به قرار گرفتن در لیست بالا را دارید بر روی گزینه
>> ثبت کسب و کار <<<
کلیک نمایید و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما به شماره
32360000 071
تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید علاوه بر لیست فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

بهترین فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز

راهنمای انتخاب بهترین فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی در شیراز

اگر بدنبال یک فروشگاه ساز و ادوات موسیقی در شیراز هستید، مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس در این مقاله سعی بر این دارد که شما را با نحوه انتخاب بهترین فروشگاه های لوازم موسیقی شیراز آشنا کند.

وقتی برای اولین بار انسان‌ توانست اصوات را از اشیایی چون صدف‌،‌ تنه درختان، پوست حیوانات و استخوان به وجود ‌آورد، هیچ ‌گاه به ذهنش خطور نمی ‌کرد که دنیای ساز‌های موسیقی چنان گستردگی و پیچیدگی پیدا کند که حتی حرفه‌ ای‌ ترین موزیسین ‌ها نیز نتوانند تمام آنها را بشناسند و بنوازند.
ساز به ابزار نواختن موسیقی گفته می ‌شود. احتمالاً قدیمی ‌ترین وسیله تولید موسیقی صدای انسانی است. بعد از آن شاید انواع سازهای کوبه ‌ای و پس از آن سازهای بادی قدمت بیشتری دارند.


سازهای زهی نیز در فرهنگ ‌های مختلف بشری به کار می ‌رفته و در تماس‌ های بین فرهنگ‌ ها انواع آن متحول شده و بسیاری از این‌ گونه سازها در نقاط مختلف جهان دیده می ‌شوند که در عین تفاوت جنبه‌ های مشترک بسیاری دارند. قدیمی ‌ترین ساز زهی تنبور است.
فن تولید ساز به‌ ویژه پس از انقلاب صنعتی در اروپا پیشرفت بسیار کرد و انواع سازهای پیچیده و زیبا با توانایی صدا دهی عالی در اروپا تولید شده و می‌ شود. در قرن بیستم ژاپن و اخیراً چین نیز سازهایی با کیفیت بسیار خوب تولید کرده ‌اند.
همچنین پیشرفت فناوری الکترونیک عرصه وسیعی را برای سازهای الکترونیک باز کرد و بویژه کاربرد رایانه در تولید موسیقی نمای تازه ‌ای از مفهوم ساز را در برابر موسیقی ‌دانان گسترده ‌است.

 

انواع ساز درفروشگاه های ادوات موسیقی:
– ساز های بادی
این دسته از ساز ها از ارتعاش هوا و دمیدن در ساز تولید صدا می کنند که خود به دو دسته ی هوا صدای چوبی و هوا صدای برنجی تقسیم می شود.

  • هوا صدای چوبی:این سازها در دو نوع با قمیش (تولید صدا توسط لوله و مجاری تو خالی) و بی قمیش (تولید صدا توسط باز و بسته شدن حفره ها، کلید ها و…) می باشند از هوا صداهای چوبی می توان به انواع مختلف فلوت، ساکسیفون، فاگوت، ابوا، کلارینت اشاره کرد.
  • هوا صدای برنجی: در قدیم این سازها از مس ساخته می شدند اما امروزه از برنج نیز ساخته می شوند، این سازها با دمیدن هوا توسط نوازنده از طریق دهانه یا دهنی تولید صدا می کنند از هوا صداهای برنجی می توان به ترومپت، ترومبون، توبا اشاره کرد.

 

– سازهای زهی
همانطور که از اسم آنها مشخص است این سازها از ارتعاش سیم های موجود در ساز تولید صدا می کنند، نوازنده با کشیدن انگشت یا مضراب روی سیم ها یا ضربه زدن توسط چکش چوبی سبک یا کشیدن آرشه اقدام به نواختن ساز می کند. سازهای زهی خود از نظر نوع نواختن به سه دسته تقسیم می شوند:

  • زخمه ای: توسط زخمه زدن یا انگشت یا مضراب نواخته می شوند مانند: گیتار، چنگ، سی تار و …
  • کمانه ای: توسط کشیدن آرشه کمانه نواخته می شوند مانند: ویلون، کمانچه و…
  • ضربه ای: توسط ضربه نواخته می شوند مانند: پیانو، سنتور و…

 

 – سازهای کوبه ای
هر سازی که توسط ضربه، تکان، مالش یا سایش توسط دست تولید صدا کند را ساز کوبه ای گویند، کارشناسان معتقدند که سازهای کوبه ای بعد از صدای انسان، قدیمی ترین نوع ساز می باشند.

این سازها به دو دسته ی کوک معین و نامعین تقسیم بندی می شوند:

  • از سازهای ضربه ای با کوک معین می توان به زیلوفون و ماریمبا اشاره کرد.
  • از سازهای ضربه ای با کوک نامعین هم می توان به طبل، تنبک، دف و… اشاره کرد.

 

– سازهای الکترونیک
این نوع سازها معمولا توسط یک رابط الکترونیکی اقدام به تولید صدا (سیگنال صوتی) می کنند. از معروفترین سازهای الکترونیکی می توان به کیبرد یا ارگ اشاره کرد که دارای چندین مدار و مدار مجتمع، کلید و شاسی برای نواختن آهنگ و بلندگو برای انتقال صداهای تولید شده می باشد. البته سازهای ترکیبی برقی نیز می توانند در این رده قرار بگیرند مانند: گیتار الکترونیک، گیتار بیس، ویلون الکترونیک و…

 

هنگام خرید ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟
– برند ساز
برند های مختلفی برای سازهای گوناگون وجود دارد چه در سازهای غربی و چه در سازهای ایرانی، بهتر است که سعی کنید از برند های شناخته شده تر خرید ساز را انجام دهید چرا که تجربه ثابت کرده است معمولا برند های معروف تر همیشه با کیفیت یکسان تری سازهای خود را عرضه می کنند و مورد دیگری که در این زمینه اهمیت دارد این است که معمولا این برند ها به علت خرید بیشتر، امتحان خود را نزد اساتید یا نوازندگان، پس داده اند.

– مدل ساز
مورد دیگری که بایستی به آن توجه کرد مدل خاصی از یک برند است. توجه داشته باشید که گرچه ممکن است برند خاصی معروف باشد ولی این به آن معنی نیست که هر ساز یا هر مدلی از آن برند، برای شما مناسب است.
برخی مدل ها به دلایل مختلف (از جمله سهولت نوازندگی، سادگی تولید صدا یا متریال مورد استفاده) مناسب هنرجویان مبتدی و تازه کار و برخی مدل ها مناسب نوازندگان سطح بالاتر است.
این مورد برای سبکی که قرار است یاد بگیرید هم صدق می کند یعنی مدلی خاص ممکن است برای سبکی خاص مورد تایید باشد ولی برای سبکی دیگر اصلا مناسب نباشد.
برای بوجود نیامدن این مشکل بهتر است در مورد سبک و در مورد سازی که می خواهید کار کنید بیشتر اطلاعات بگیرید و مدلی را که مناسب سبک کار شماست بر گزینید.

– سلامت ظاهری
جدای از مسائل حرفه ای که شاید درک و چک کردن آن ها اندکی تخصصی تر باشد، اما این مورد که بسیار هم مهم است را خود شما به راحتی و با دقت در بدنه ساز می توانید انجام دهید. بدنه ساز نباید هیچ گونه ترک خوردگی یا شکستگی داشته باشد یا آثار ترمیم روی آن باشد. هر گونه ترک یا سوراخ، در کیفیت صدای ساز تاثیر گذار است پس بهتر است که با دقت همه جای ساز را چک نمایید.

– قیمت ساز
سازهای مختلف در قیمت های مختلفی عرضه می گردد. دقت داشته باشید که خیلی وقت ها قیمت بالای ساز نشان دهنده کیفیت صدای ساز نیست. خیلی اوقات قیمت های بالا به خاطر مواردی در ظاهر ساز است و شاید ربطی به کیفیت صدا نداشته باشد. البته در کل، سازهایی که با متریال خوب ساخته می شوند حتما قیمت بالاتری هم خواهند داشت اما این بدان معنی نیست که هر سازی که گران است پس باید بهتر باشد.

– صدای استاندارد
مهم ترین بخش در خرید ساز صدای استاندارد است. ارجحیت این مورد بر موارد بالا در این است که امکان دارد یک ساز از برند و مدلی بسیار خوب باشد، ولی به دلایل مختلف (مثلا اشکال در تولید یا جابجایی) به مشکل خورده باشد. این مورد را اگر که در نوازندگی مبتدی هستید بهتر است به یک کاردان بسپارید مثلا بعد از خرید ساز از استاد خود بخواهید که آن را چک کند. یا بهتر است حتی هنگام خرید ساز آن را با شرط تست خرید نمایید که به مشکل نخورید.

 

خرید ساز و ادوات موسیقی در شیراز :
فرقی نمی کند شما یک موزیسین با تجربه باشید یا کسی که می خواهد اولین ساز خود را بخرد؛ در فروشگاه های لوازم موسیقی شیراز انواع سازها برای هر سطح و هر بودجه ای فراهم شده است. از سازهای ارکسترال گرفته تا سازهای مناسب برای سبک های پاپ و راک.

 

فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی در شیراز:
بهترین فروشگاه های لوازم موسیقی در شیراز انواع سازهای بادی، زهی، کوبه ای و الکترونیک را به همراه لوازم جانبی آنها از جمله انواع آمپلی‌ فایر و افکت، سیم گیتار، مضراب سنتور، کابل، زیرپایی، چوب درام، و… به مشتریان خود ارائه می دهند.
تجهیزات استودیویی مانند کارت صدا، هدفون، کیبورد، تجهیزات آکوستیک، میکروفون و .. نیز از دیگر کالاهایی هستند که می‌ توانید از فروشگاه های ادوات موسیقی در شیراز تهیه کنید.

 

مرکز اطلاعات مشاغل استان فارس با تهیه لیستی از فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز به همراه آدرس، شماره تماس و سایر اطلاعات به شما همشهریان عزیز کمک می کند تا بتوانید بهترین فروشگاه لوازم موسیقی مورد نظرتان در شیراز را انتخاب و خریدی باکیفیت را تجربه کنید.

 

لیست بهترین فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز در زیر برای شما بصورت کامل فراهم شده است ، جهت مشاهده توضیحات بیشتر شامل شرح کامل خدمات ، ساعت کار و نظرات کاربران بر روی لیست پایین کلیک کنید.

 

>> مشاهده لیست کامل از بهترین فست فود های شیراز <<

 

همچنین می توانید علاوه بر لیست فروشگاه های ساز و لوازم موسیقی شیراز ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

 

 

مقاله از : مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس

 

error: