لیست بهترین دکتر متخصص چشم پزشکی در شیراز

مشاهده جدیدترین و بروزترین لیست از بهترین پزشکان متخصص چشم پزشکی در شیراز همراه با اطلاعات کامل شامل آدرس ، شماره تماس ، ساعت کاری ، نظرات و امتیازات کاربران و ...
متخصصین چشم و چشم پزشکی در شیراز

دکتر متخصص چشم پزشکی در شیراز

برای مشاهده جدیدترین و بروزترین لیست از بهترین دکتر متخصص چشم پزشکی در شیراز همراه با اطلاعات کامل شامل آدرس ، شماره تماس ، ساعت کاری ، نظرات و امتیازات کاربران و … بر روی لیست پایین کلیک کنید

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

>> مشاهده لیست کامل از دکترهای  متخصص چشم پزشکی شیراز <<

 

تخصص چشم شاخه ‌ای از پزشکی است که با آناتومی، فیزیولوژی و بیماری های چشم، پلک و مجرای اشکی سر و کار دارد. یک متخصص چشم در تشخیص و درمان بیماری های طبی و جراحی چشم انسان مهارت دارد.

چشم انسان می‌تواند دچار حوادث و بیماری های مختلف گردد مانند عفونت میکروبی چشم، آب سیاه، آب مروارید، گل مژه، دکولمان شبکیه و … از آنجا که متخصصین چشم‌ بر روی چشم جراحی هم انجام می‌دهند، تخصص چشم، تخصصی جراحی و طبی است.

متخصص چشم، چشم پزشکی است که چهار سال دوره پیش پزشکی در مقطع کارشناسی، چهار سال دوره پزشکی، یک سال دوره اینترنی و سه یا چند سال دوره تخصص در زمینه پزشکی و دوره جراحی و مراقبت از چشم را گذرانده است.

متخصصین چشم در شیراز می توانند مراقبت کامل از چشم را ارئه دهند یعنی خدمات مربوط به بینایی، معاینه چشم، مراقبت از چشم، جراحی و تشخیص، و درمان بیماری و بهبود عوارض مربوط به بینایی که ناشی از شرایطی دیگر مانند دیابت است.

تفاوت بینایی سنجی و چشم پزشکی
بینایی سنجی و چشم پزشکی برخلاف تصور عموم یکی نیستند و با هم فرق‌ دارند. بینایی ‌سنج‌ ها، پزشک متخصص نیستند و فقط چهار سال دوره دیده ‌اند. اما چشم ‌پزشک‌ ها، دوره تخصصی چشم را هم پشت ‌سر گذاشته ‌اند. تشخیص اختلالات خاص چشم و تجویز دارو از جمله کارهای آنهاست.
بینایی سنج ها و چشم پزشک ها هر دو نقش مهمی در سلامت و مراقبت‌های چشمی ایفا می‌کنند اما هرکدام تخصص‌ های متفاوتی دارند و آموزش‌های متفاوتی دیده‌ اند؛ بنابراین، می‌توان گفت که بینایی سنجی و چشم پزشکی دو مهارت متفاوت از هم هستند.

معاینه چشم پزشکی
یک معاینه کامل چشم پزشکی بسیار فراتر از تعیین عیوب انکساری چشم و شماره عینک مناسب است. در واقع، یک معاینه چشم پزشکی شامل مراحل مختلفی است که بسیاری از اختلالات چشمی را در مراحل اولیه تشخیص داده و در صورت اقدام به موقع مانع از پیشرفت آنها می‌شود. یک معاینه کامل شامل: اندازه‌ گیری فشار داخل چشم، بررسی قسمت خلفی و شبکیه، و بررسی قسمت قدامی (جلویی) چشم است.

وظایف متخصصین چشم در شیراز:
– مشاوره و ویزیت بیمار
– تشخیص بیماری و بررسی نقایص چشم
– تجویز دارو
– مشورت با دیگر پزشکان
– انجام جراحی بیمار (در صورت لزوم)
– نظارت بر بیماران پس از عمل

چه زمانی به متخصصین چشم در شیراز مراجعه کنیم؟
توصیه می شود هر زمان که احساس ناراحتی مانند تحریک، خارش، قرمزی یا سوزش در چشم خود داشتید خود را به چشم پزشک برسانید. افرادی که اغلب سردرد دارند و دچار مشکل می باشند نیز باید به پزشک مراجعه نمایند.
علاوه بر این علائم، نقاط روشن یا تاریک در چشم، تاری دید یا بینایی و دشواری دیدن نزدیک یا دور، نشان دهنده این است که مشکلی وجود دارد و ارزیابی پزشکی ضروری است.
کسانی که عینک و یا لنزهای تماسی را استفاده می کنند، باید به موقع نزد متخصص چشم رفته و به طور منظم تغییرات احتمالی نمره چشم خود را بررسی نمایند.
با این حال، حتی اگر هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید، بسیار مهم است که سالانه برای تست های معمولی به چشم پزشکی مراجعه داشته باشید.

ویژگی های متخصصین چشم خوب در شیراز:
– یک متخصص چشم خوب باید صبور باشد و سعی کند صحبت های شما را گوش دهد تا بتواند از طریق اطلاعاتی که از سوی شما و یا در نتیجه پاسخ های شما بدست می آید بیماری تان را تحلیل و علائم و نشانه های بیماری را به نحو صحیح تشخیص دهد.

– پاسخ دهی به سوالات و نیازهای اطلاعاتی شما یکی از مشخصات یک متخصص چشم خوب است چرا که حق بر خورداری بیمار از داشتن منبعی جهت رفع نیازمندیها و ابهامات مرتبط با بیماری اش اجتناب نا پذیر است به همین دلیل، چشم پزشک خوب میتواند به صورت آنلاین، ارتباط تلفنی، ارتباط حضوری و یا به کارگیری از یک منشی آگاه و وظیفه شناس در پاسخ دهی به سوالات بیماران بکوشد.

– یک متخصص چشم خوب سعی می کند در برخورد با بیماران مطابق با وضعیت آنها تغییر وضعیت دهد مثلاً در برخورد با یک کودک سعی می کند با او ارتباط برقرار کند تا کودک برای مراجعه مجدد و ادامه درمان راغب شود و میزان بهانه گیری او کاهش یابد و یا در مواجه با افراد کهن سال و کم حوصله منطبق با شرایط جسمی و رفتاری آن ها رفتار نماید.

– حسن اخلاق یکی دیگر از ویژگی های چشم پزشک خوب است. بد اخلاقی برای هیچ پزشک و یا چشم پزشک خوبی شایسته نیست، طبیعی است یک بیمار دوست ندارد در اظهار توصیف بیماری اش با بد اخلاقی چشم پزشک مواجه شود.

– میزان آگاهی علمی، کارآمدی تخصصی، بهره گیری از متد های نوین و به روز در عرصه چشم پزشکی و درمان بیماران از طریق بهترین دستگاه های موجود، یکی دیگر از پارامتر های انتخاب یک متخصص چشم خوب در شیراز است.

رعایت انضباط کاری و وقت شناسی از ویژگی های یک چشم پزشک خوب است. یک چشم پزشک خوب حقوق بیماران را با اتلاف وقت ضایع نمی کند.

بیمار یک ابزار یا وسیله ای برای امتحان اثرات دارو ها نیست و یک متخصص چشم خوب می بایست نهایت دقت را در کار و تشخیص صحیح و به موقع بیماری داشته باشد.

می توان گفت که چشم ها يكي از حساس ترين و ظريف ترين اعضاي بدن انسان هستند. بينايي هم بدون شک يکي از مهم ترين حس هاي انسان است که در ارتباط با محيط خارج از بدن نقش مهمي دارد. انسان با حس بينايي از خود محافظت، تعادلش را حفظ و قدرت خلاقيت پيدا مي کند و از ديدن محيط اطراف خود لذت مي برد. داشتن بينايي نعمت بسيار بزرگي است که خداوند به بيشتر انسان ها عطا کرده، اما اگر به چشم ها که  بخش مهم و حساس بدن هستند، اهميت ندهيم و از آنها مراقبت نکنيم با مشکل مواجه مي شويم که اين مسئله مي تواند بينايي را تحت تاثير قرار دهد و چالش هاي ناگواري را در زندگي رقم بزند.

مرکز اطلاعات مشاغل استان فارس لیستی از بهترین دکتر متخصص چشم پزشکی در شیراز را به همراه آدرس، شماره تماس و سایر اطلاعات برای شما همشهریان قرار داده است تا بتوانید بر اساس نکاتی که گفته شد چشم پزشک مورد نظر خود را در شهر شیراز انتخاب و برای درمان مراجعه کنید.

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

لیست بهترین پزشکان متخصص چشم پزشک در شیراز در زیر برای شما به همراه تلفن و آدرس فراهم شده است ، جهت مشاهده توضیحات بیشتر شامل شرح کامل خدمات ، ساعت کار و نظرات کاربران بر روی نام واحد صنفی کلیک کنید.

 

>> مشاهده لیست کامل از پزشکان متخصص چشم پزشکی شیراز <<

 

شما نیز اگر  دکتر و متخصص چشم پزشک در شیراز هستید و
تمایل به قرار گرفتن در لیست بالا را دارید بر روی گزینه
>> ثبت کسب و کار <<<
کلیک نمایید و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما به شماره
32360000 071
تماس حاصل فرمایید.

شما می توانید علاوه بر لیست دکترین متخصص چشم پزشک شیراز ، اطلاعات بیش از چندین هزار کسب و کار فعال شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

 

منبع : ویکی پدیا فارسی