بهترین عینک سازی و بینایی سنجی شیراز

شما لیست بهترین عینک سازی و بینایی سنجی شیراز را مشاهده می کنید، جهت دریافت اطلاعات کامل تر شامل تصاویر، آدرس، تلفن، ساعت کار، نظرات و امتیازات کاربران و … بر روی نام عینک سازی و بینایی سنجی مورد نظر خود در پایین کلیک نمایید.

توجه :
لیست بهترین عینک سازی و بینایی سنجی های شیراز هر روز بروز رسانی می گردد.

 ( آخرین بروز رسانی فرودین ماه 1403 )

برای دسترسی همیشگی به این اطلاعات اپلیکیشن راهنمای مشاغل فارس را از آدرس زیر نصب نمایید.

>> مشاهده ادامه لیست بهترین عینک سازی و بینایی سنجی شیراز… <<


شما نیز اگر مدیر عینک سازی و بینایی سنجی در شیراز هستید و
تمایل به قرار گرفتن در لیست بالا را دارید بر روی گزینه
>> ثبت کسب و کار <<<
کلیک نمایید و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما به شماره
32360000 071
تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید علاوه بر لیست عینک سازی و بینایی سنجی ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

راهنمای انتخاب بهترین عینک سازی و بینایی سنجی شیراز

برای آشنایی به چگونگی انتخاب عینک سازی و بینایی سنجی خوب در شیراز با این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس همراه باشید و در آخر بهترین عینک سازی و بینایی سنجی های شیراز را به شما معرفی کنیم.

عینک ساز کسی است که بتواند از عهده تشخیص ماهیت ویژگی های نور و عدسی در ارتباط با عینک سازی، تراش شیشه و انواع عدسی و پولیش و تعبیه آنها در فریم برآید .

عینک سازی ‌های شیراز توانایی تفسیر نسخه‌های چاپ شده توسط بینایی سنج (اپتومتریست) و چشم پزشک را دارند. این امر آنها را قادر می‌سازد تا نسخه‌های اعلام شده توسط بینایی سنج ‌ و چشم پزشکان را آماده و عینک مربوطه را در کارگاه‌های مخصوص عینک سازی خود توسط دستگاه‌ های پیشرفته بسازند.

یک عينک ساز اولین فردی است که در هنگام جستجوهای مراقبت از چشم با آن رو به رو می‌شویم. عینک ساز‌‍‎ به طور مستقیم در خدمات مشتری مشارکت می‎کند و اغلب در فروشگاه‎های عینک سازی فعالیت می‎کند. با این حال، برخی ازعينک ساز‌ها نیز در کنار متخصصین بینایی سنج که در محیط‌ های درمانی – پزشکی فعالیت دارند، مشغول به کارند.

بینایی سنجی
سازمان بهداشت جهانی علم بینایی سنجی را مراقبت اولیه از بینایی می‌داند. به این معنا که یک بیمار چشم در آغاز باید به یک بینایی‌ سنج مراجعه کند تا اگر دچار عیوب انکساری، ‌اختلالات دید دو چشمی، انحرافات عضلانی آشکار و غیرآشکار، تنبلی چشم، فیکساسیون ‌های غیر مرکزی و مواردی از این قبیل بود، توسط متخصص بینایی‌سنجی معاینه گردد و در غیر این صورت به پزشک متخصص ارجاع داده شود.

 وظایف بینایی سنج:
وظایف بینایی سنج تشخیص‌ و تصحیح‌ عیوب‌ انکساری‌ (نزدیک ‌بینی‌، دوربینی‌ و آستیگماتیسم‌) با تجویز عدسی‌های‌ مناسب‌ مانند عدسی‌های‌ عینک‌ یا لنزهای‌ تماسی‌، تشخیص‌ و تصحیح‌ اختلالات‌ دید دو چشمی‌ و تنبلی‌ چشم‌، تعیین‌ بهداشت‌ عمومی‌ چشم‌ و بهداشت‌ بینایی‌ در محیط‌ های‌ کار و تحصیل‌ و دادن‌ آموزش‌ لازم‌ در این‌ زمینه‌ است‌.

بینایی سنجی های شیراز کلیه اندازه گیری ‌های لازم را انجام می‌دهند و به مشتریان کمک می‌کنند تا عینک مورد‌نظر خود را انتخاب کنند. این کنترل‌ها برای اندازه ‌گیری ضخامت قرنیه و سایر قسمت‌های چشم اعمال می‌شود.

هر چند وقت یک بار به بینایی سنج مراجعه کنیم؟
اینکه هر چند وقت یک بار لازم است به بینایی سنج مراجعه کنید بستگی به وضعیت سلامت بینایتان دارد. اگر از عینک یا لنز‌های تماسی استفاده نمی‌کنید، پس می ‌توانید هر دو سال یک بار جهت معاینه به بینایی سنج مراجعه کنید. افرادی که از لنز‌های اصلاحی استفاده می‌کنند یا بالای ۶۰ سال سن دارند باید هر سال به بینایی سنج مراجعه کنند. در مورد افراد دچار دیابت یا سایر بیماری‌ های چشمی، به چکاپ‌های مکررتری نیاز است.

پرکاربردترین انواع عینک در عینک سازی های شیراز:
عینک های طبی: به آن دسته از عینک هایی که، عدسی های تجویزی، جهت رفع عیوب انکساری در آنها نصب می شود، عینک های طبی می گویند.

عینک های آفتابی: به گروهی از عینک ها که جهت محافظت از چشم ها در برابر نور خورشید و نورهای مضر ساخته می شوند و در شرایط حاضر عموما جهت زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند، عینک های آفتابی می گویند.

عینک های طبی- آفتابی : به­ بعضی از عینک هایی که جهت مصارف طبی به کار می روند، اما از عدسی های طبی- آفتابی (انواع عدسی های رنگی و یا فتوکرومیک) استفاده می کنند عینک های طبی- آفتابی گفته می شود.

انواع فریم عینک که در عینک سازی های شیراز ساخته می شوند:
فریم‌های پلاستیکی
این نوع از فریم‌ها از مواد اولیه پلاستیک ساخته شده است.

فریم‌های فلزی
فریم‌ هایی هستند که تمامی قسمت آن‌ها اعم از دسته و قاب از فلز ساخته شده است و تنها دو قسمت آن که شامل پد‌های نگهدارنده بینی و بخش‌های عقب دسته عینک است از پلاستیک درست شده است.

فریم‌های زه پلاستیکی
این نوع از فریم‌ها توسط زه پلاستیکی که دور لبه آن‌ها است شیشه عینک را نگهداری می‌کنند.
صورت‌های متفاوت این نوع از فریم‌ها به این صورت است که می‌تواند تمام زه باشد یا نیمه زه.
در تمام زه تمام عدسی روی زه قرار می‌گیرد و برای نگهداری عدسی، نیازی به قاب قابل رویت ندارد و زه تمام عدسی را نگه می‌دارد.
در نمونه‌هایی که تمام زه نیستند، قسمت بالایی دارای فریم قابل رویت است و قسمت پایینی عدسی با زه فیکس می‌شود.

فریم‌های ترکیبی
هر نوع از فریمی که از ترکیب فلز و پلاستیک ایجاد می‌شود در دسته فریم‌های ترکیبی قرار دارد.

فریم‌های نیم تنه
این نوع از فریم‌ها برای افرادی که در دید نزدیکشان نیاز به عینک دارند و برای دیدن دور با مشکل مواجه نیستند، ساخته شده است.
ساختمان این نوع از فریم‌ها به صورتی است که پایین ‌تر از حد معمول قرار می‌گیرد تا در مواقعی که می‌خواهیم از نزدیک چیزی را ببینیم به کارمان بیاید.

فریم‌های ریم لس، شبه ریم لس و نیومانت
در فریم‌های ریم لس، عدسی‌ها به وسیله زه پلاستیکی نگهداری می‌شوند و یا اینکه در برخی از موارد به وسیله پیچ یا گیره عدسی نگهداری می‌شود.
فریم‌های شبه ریم لس مشابه ریم لس می‌باشد. اما دارای یک بازوی تقویتی از جنس فلز می‌باشد که قسمت‌های بالایی در عدسی را نگهداری می کند و قسمت مرکزی که شامل دماغه، بازوهای پد و پد می‌باشد را وصل می‌کند.
نیومانت یک نوع از فریم ‌های ریم لس است که عدسی را تنها از قسمت دماغه و پد‌ها نگهداری می‌کند که در آن قسمت عدسی‌ها در ناحیه دماغه اتصال دارند و دسته ‌ها در این نوع از فریم‌ها به بازوی فلزی متصل می شود.

در انتخاب عینک به چه نکاتی توجه کنیم؟
 فریم عینک
فریم یا قاب مناسب باید شیشه یا لنز عینک را در فاصله مناسب نسبت به چشم قرار دهد. دیگر این که عدسی که در فاصله مشخص قرار داده می‌شود، باید انحنایی متناسب با جهت‌های مختلف حرکت چشم داشته باشد.
در هنگام انتخاب فریم باید دقت کرد قسمت بالای فریم با لبه تحتانی ابرو مماس باشد و قسمت تحتانی قاب، قسمت تحتانی چشم را بپوشاند. همچنین در دو طرف چشم، با بینی و گیجگاه، پوشش کافی را ایجاد کند.
دسته‌های قاب نباید دو طرف گیجگاه را فشار دهند و طول دسته‌ ها باید به شکلی باشد که در پشت گوش قرار گیرند.
برای کودکان قاب‌ های غیر‌ فلزی بیشتر توصیه می‌شود، زیرا احتمال آسیب‌ رسیدن به پوست و چشم در اثر حوادث و برخوردها در این قاب‌ها کمتر است.

 شیشه یا عدسی عینک
ویژگی های ساختاری عدسی باید طبق تجویز چشم پزشک جهت کمک به دید بیمار رعایت شده باشد.
بهتر است از عدسی های فتوکرومیک استفاده شود تا چشم ها را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند ، حتی المقدور جنس عدسی ها از نوعی باشد که سنگین نباشد.

زیبایی
زیبایی هم می‌تواند یکی از معیارهای فرعی باشد؛ به عنوان مثال شیشه عینک بزرگ، چشم‌ها را بهتر نشان می‌دهد، پس اگر چشم‌های شما زیبا است عینک شیشه بزرگ بیشتر به شما می‌آید.

 گرفتن مشاوره از چشم پزشکان و بینایی سنج ها
برای انتخاب صحیح یک عینک می توانید از توصیه های چشم پزشکان و اپتومتریست ها استفاده کنید زیرا انتخاب صحیح یک عینک چیزی نیست که فقط به سلیقه شما بستگی داشته باشد .

معیار انتخاب عینک آفتابی مناسب چیست ؟
–  شیشه‌های آن بتواند ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه ماورای بنفش را جذب کند و به میزان ۷۵ تا ۹۰ درصد از شدت نورمرئی کم کند و باعث تغییر در ماهیت نور شود.
– کل فضای چشم و اطراف آن را بپوشاند که عینک‌های کوچک و گرد چنین قابلیتی نداشته و پرتوهای فرابنفش از اطراف آن وارد چشم می‌شود.
– عینک آفتابی باید بتواند 90 درصد اشعه مادون قرمز را جذب کند .
– عینک آفتابی نباید منجر به سوزش، خشکی چشم و سردرد شود .
– ضمنا رنگ عدسی آن معمولا باید تیره و استاندارد باشد.
– عینک آفتابی مناسب است که وضوح دید را بهبود بخشد و تاثیر منفی نداشته باشد.

هیچ چیز از سلامت چشم ها مهم تر نیست، چشم ها عضو بسیار مهمی از بدن هستند بنابراین، اگر در استفاده از عینکی که برای شما تجویز شده کوتاهی کنید نه تنها سلامت چشم خود را تامین نکرده‌اید بلکه ممکن است به آن صدمه هم بزنید.

مرکز اطلاعات مشاغل استان فارس با ارائه اطلاعات کافی در رابطه با عینک سازی و بینایی سنجی و تنظیم لیستی از بهترین عینک سازی و بینایی سنجی های شیراز قصد دارد انتخاب و خرید عینک طبی و آفتابی مناسب را برای شما عزیزان آسان کند.

لیست بهترین عینک سازی و بینایی سنجی شیراز در زیر برای شما بصورت کامل فراهم شده است ، جهت مشاهده توضیحات بیشتر شامل شرح کامل خدمات ، ساعت کار و نظرات کاربران بر روی لیست پایین کلیک کنید.

 

>> مشاهده لیست کامل از بهترین عینک سازی و بینایی سنجی های شیراز <<


همچنین می توانید علاوه بر لیست 
عینک سازی و بینایی سنجی های شیراز ، جدیدترین و بروزترین اطلاعات از بهترین کسب و کار های شیراز و شهرستانهای استان فارس را در
سامانه راهنمای مشاغل فارس
مشاهده کنید.

 

مقاله از : مجله اینترنتی راهنمای مشاغل فارس

 

error: